גבעת זאב • ש"ס מתערבת ברשימת יהדו"ת

שלום בידרמן No Comments on גבעת זאב • ש"ס מתערבת ברשימת יהדו"ת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המתיחות ששוברת שיאים בציבוריות החרדית לקראת הבחירות המקומיות, הגיעה גם לעיר השקטה שבפרוורי ירושלים "גבעת זאב".

לאחר שדיווחנו בפרסום ראשון כאן ב'זירה מקומית' כי הרב רפאל מזרחי הוא המועמד המוסכם שיעמוד בראש רשימת יהדות התורה כעת מתגלעים קשיים בהרכבת הרשימה המאוחדת.

הכל התחיל ביום ד' בערב אז נפגשו נציגי השכונה החרדית 'אגן האיילות', ובראשם הדיין הגר"י פרבשטיין תושב המקום ומנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפלית של דגה"ת, יחד עם אנשי ש"ס ובראשם משה עידן, מנהל אזור ירושלים בתנועה. נושא הישיבה היה איחוד רשימות של ש"ס ויהדות התורה.

כנראה שהישיבה לא הצליחה או שמישהו נעלב. משום שהיום, יום ה', קיבל הרב מזרחי מסר כי אם הוא לא יעזוב את ראשות רשימת יהדות התורה הרי שהם יוציאו עליו מודעות שהוא אינו נשמע למרן הגר"ע יוסף, אלא לרבנים אשכנזיים על כל המשתמע בכך.

ביהדות התורה נבוכו. הרב מזרחי שהוא מועמד מזרחי, ולכן ש"ס חוששת ממנו, היה המועמד המוסכם היחיד על כולם, ואם הוא יעזוב – אין ליהדות התורה ראש רשימה מאחד. מלבד זאת, מזרחי נבחר לתפקידו גם בגלל שהוא מקובל על ש"ס ויכול לאחד את הציבור החרדי מאחוריו.

במהלך היום הסכימו בש"ס לוותר על דרישתם אם יהדות התורה תתמוך בבחירות לראשות המועצה בשמעון אלפסי. אלפסי היה נציג הבית היהודי עד שהודח לטובת אשה שתעמוד בראש הרשימה. אולם ביהדות התורה מסרבים לתמוך בו.

פנינו לרב רפאל מזרחי יו"ר הרשימה המאוחדת בגבעת זאב והוא ציטט את הפסוק והמשכיל בעת ההיא יידום.

משה עידן אמר לנו בתגובה כי "אנחנו רצינו אחדות וקיבלנו ליצנות. הם לא רוצים אחדות רק פירוד. ירדנו מהדרישה לתמוך מאלפסי בתמורה לאחדות. בכנסת קיבלנו יותר קולות מיהדות התורה וכעת הם משחקים איתנו על מקום רביעי? הם רוצים לקבור אותנו ולא ניתן להם".



0 תגובות